Proceedy Support

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor finder du svar på ofte stillede spørgsmål og anden relevant information.

Du er altid velkommen til at kontakte vores support på telefon +45 41 22 10 13 eller support@proceedy.dk

Hvis du visuelt har brug for at se en gennemgang af nogle af de ofte stillede spørgsmål, kan du med fordel se vores “How To Videoer”.

Opret bruger

Første gang du eller en anden fra din organisation skal oprette en bruger, skal du indsende din e-mail på hjemmesiden gennem "Opret profil". Herefter sender vi dig en e-mail med et link til Proceedy Timeline og en aktiveringskode. Når du klikker på linket, bliver du ført ind i Proceedy Timeline, hvor du kan oprette din bruger.

Hvis én fra din organisation allerede har oprettet en bruger, skal administratoren tilføje dig som ny bruger i Proceedy Timeline. Det gør du gennem Proceedy Management, som du finder i højre hjørne. Her kan du administrere brugere i organisationen ved at tilføje nye og fjerne adgang for andre. 

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du oprette en ny ved at klikke “Glemt din adgangskode? – få en ny her” på login-siden. Så vil du få tilsendt en email med et link til at oprette en ny.

For at bevare optimal sikkerhed i vores systemer bruger vi OTP via e-mail ved login.
OTP står for One-Time-Password. Når du logger ind med din e-mailadresse og din adgangskode, bliver du tilsendt en e-mail med en kode, som kun kan bruges én gang. Ved at have den ekstra OTP-kode øger det sikkerheden gevaldigt. Det er både fordi, det kræver adgang til brugerens e-mail, og fordi man skal bruge en ny kode hver gang. Koden har nemlig en tidsmæssig begrænsning, der gør, at den efter kort tid vil være udløbet og ikke kan bruges igen.

Mapper og filer

Du kan oprette en ny mappe på flere måder i Proceedy Timeline. 

Du kan oprette en mappe fra forsiden ved at klikke på det gule "+"-ikon ud fra "Mapper". Her skal du blot navngive din nye mappe. 

Du kan også oprette en mappe, når du opretter en ny tidslinje eller et nyt persongalleri. Her kan du netop vælge, om det skal gemmes i en eksisterende mappe eller en ny mappe. Den nye mappe kan du derfor oprette samtidig med tidslinjen eller persongalleriet. 

Du kan dele en mappe fra forsiden ved at holde musen over et mappeikon og klikke på de tre prikker i højre hjørne af mappen. Du kan også dele inde fra den enkelte mappe, hvor du ligeledes lokaliserer de tre prikker i højre hjørne. Herfra har du mulighed for at dele med personer via e-mail. Indtast en persons e-mail og klik “send invitation” for at dele mappen med dem. De vil herefter modtage en e-mail med et link til mappen. Når du deler en mappe med en, får personen fuld adgang til at rette i mappens materiale.

Når man deler en mappe får du en oversigt over hvem, der ejer mappen, samt hvilke brugere, der har adgang til mappen. Det er også muligt at fjerne personen igen ved at klikke “fjern adgang”, som vælges i delingsoversigten. Det er dog kun ejeren af mappen (dvs. den der har oprettet mappen), der kan trække delingen tilbage.

Ja du kan slette filer.

Du finder dine filer inde i de enkelte mapper, hvor du også kan slette dem. Det er altså ikke muligt at slette en fil ved blot at fjerne den fra en tidslinje eller et persongalleri.
Du sletter en fil ved at holde musen hen over den, og klikker på de tre prikker, der kommer frem i højre hjørne af filen. Det åbner en menu, hvor du har mulighed for at omdøbe eller at slette filen. Hvis du vælger “Slet”, vil der komme en dialogboks frem med spørgsmålet “Er du helt sikker?”. Her er der mulighed for at downloade filen, før den slettes ved at klikke på knappen “Slet permanent”. Filen vil blive fjernet fra alle de tidslinjer og persongallerier, hvor den er blevet brugt.

Du kan overføre ejerskab af mapper på to måder.

Den første måde er ved at klikke på "Del mappe". Når du er ejer af en mappe og har delt den med andre, kan du kontrollere hvilken adgang, de øvrige brugere har. Tryk på den lille pil ud fra en bruger, og en drop down menu viser sig. Her kan du blandt andet overføre ejerskabet. 

Den anden måde er ved at gå til "Min profil" og videre til "Organisation". Hvis du ønsker at forlade en organisation, tryk på "Forlad organisation" og overfør ejerskab af dine mapper, inden du forlader. 

Persongalleri

Man kan oprette et persongalleri fra forsiden eller inde i en mappe. Du opretter et persongalleri fra forsiden ved at klikke på den gule “+”-knap ud fra “Persongalleri”.

Hvis du opretter persongalleriet fra forsiden, vil du blive bedt om at placere det i en mappe (du kan vælge en eksisterende mappe eller oprette en ny).


For at oprette et persongalleri inde i en mappe, klik på den gule “+”-knap ud for “Tidslinjer og persongallerier”. Der vil komme en dialogboks frem, hvor du kan navngive det nye persongalleri, og derefter kan du gå ind og oprette personer i galleriet.

Du kan koble en fil til en person i et persongalleri. Det kan være en kontrakt, mailkorrespondence eller noget helt tredje. For at koble en fil til en person skal du klikke på “personen” og derefter klikke på dokument-ikonet, som er vist som en papirclips. Her kan du vedhæfte en fil ved at uploade en ny fil eller vælge en fil, som allerede ligger i mappen.

Hvis du sletter et persongalleri, vil dit arbejde gå tabt. Det betyder også, at de personer som er oprettet i persongalleriet vil forsvinde fra tidslinjer, hvor personerne er knyttet til.

Du kan slette et persongalleri ved at holde musen hen over det og klikke på de tre prikker. Her kan du vælge “Slet”. Dette vil åbne en dialogboks, hvor du skal bekræfte, at du vil slette persongalleriet. Når du har klikket “Slet permanent” vil persongalleriet og de oprettede personer blive slettet alle steder, hvor det er brugt.

Tidslinje

Man kan oprette en tidslinje fra forsiden eller inde i en mappe. Når du opretter en tidslinje, kan du vælge mellem en liggende eller tabel-visning. Du opretter en tidslinje fra forsiden ved at klikke på det gule "+"-knap. Når du opretter en tidslinje fra forsiden, vil du blive bedt om at placere det i en mappe (du kan vælge en eksisterende mappe eller oprette en ny).

For at oprette en tidslinje inde i en mappe, klik på den gule “+”-knap ud for “Tidslinjer og persongallerier”. Der vil komme en dialogboks frem, hvor du kan navngive den nye tidslinje.

Der er to måder at koble en eller flere personer til et punkt på en tidslinje.
Den ene er på selve punktet, når du opretter eller redigerer det. Klik på personikonet, og vælg enten en person fra listen eller vælg “Opret ny person”. Hvis du opretter en ny person, vil du blive bedt om at give personen et navn. Denne person vil da fremgå af dit persongalleri og kan også knyttes til andre punkter på tidslinjen.
Den anden måde er fra sidepanelet til højre. Her kan du se en liste over persongallerierne i den aktuelle mappe og alle de personer, som er oprettet heri. Klik på en person og klik på “Tilføj punkt”. Herefter vil et nyt punkt opstå på tidslinjen med denne person allerede koblet på. Udfyld de resterende informationer, som du ønsker på punktet.

Hvis du sletter en tidslinje, vil dit arbejde gå tabt. Det vil sige, at selve tidslinjen og det arbejde, der er lagt i den vil være væk. 
Du kan slette en tidslinje ved at holde musen hen over den på forsiden eller i mappen og klikke på de tre prikker. Her kan du vælge “Slet”. Dette vil åbne en dialogboks, hvor du skal bekræfte, at du vil slette tidslinjen. Når du har klikket “Slet permanent” vil tidslinjen blive fjernet fra mappen.

Brugerindstillinger

Indstillinger til din bruger i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Herfra kan du ændre:

  • Dine personlige oplysninger
  • Kontaktinformationer.
  • Sikkerhedsoplysninger og indstillinger for sprog og tidszone.

Disse oplysninger kan du til hver en tid ændre. Ændringerne vil være gemt som standard næste gang du logger ind.

Tidszone i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Under “Sprog og tid” kan du vælge den ønskede tidszone. Klik “Gem ændringer”. Herefter vil løsningen være indstillet efter den valgte tidszone, og du vil kunne se den nye tid i Proceedy Timeline. Dette vil være gemt som standard næste gang du logger ind.

Sproget i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Under “Sprog og tid” kan du vælge det ønskede sprog i feltet. Klik “Gem ændringer”. Herefter vil løsningen være indstillet til det valgte sprog. Dette vil være gemt som standard næste gang du logger ind.

Gå til din brugerprofil og klik på "Slet min bruger". Her bliver du bedt om at forlade alle dine organisationer, før du fortsætter med sletning af din bruger. 

Du forlader alle dine organisationer ved at gå til "Organisation" og herefter "Forlad organisation" ved de enkelte organisationer. Her skal du overføre ejerskab over alle mapper, inden du forlader og senere sletter din bruger. 

Dette er for at sikre, at at alle mapper er overført og ingen er uforløste og dermed bliver tabt, blot fordi en bruger bliver slettet. 

Din feedback har betydning!

Er du allerede godt i gang med løsningen? Vi sætter stor pris på din feedback, så vi kan forbedre oplevelsen af Proceedy Timeline.

GIV FEEDBACK

Find os her

Sociale medier

Nysgerrig på fremtidens digitale advokatbranche?