Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor finder du svar på ofte stillede spørgsmål og anden relevant information.

Du er altid velkommen til at kontakte vores support på telefon +45 41 22 10 13 eller support@proceedy.dk

Hvis du visuelt har brug for at se en gennemgang af nogle af de ofte stillede spørgsmål, kan du med fordel se vores “Vejledningsvideoer”.

Oprettelse og login

Hvordan opretter jeg en bruger?

Se video

Første gang du eller en anden fra din organisation skal oprette en bruger, skal du indsende din email på hjemmesiden gennem “Opret profil”. Herefter sender vi dig en email med et link til Proceedy Timeline og en aktiveringskode. Når du klikker på linket, bliver du ført ind i Proceedy Timeline, hvor du kan oprette din bruger.

Hvordan opretter jeg en bruger i min organisation, som allerede bruger Proceedy Timeline?

Se video

Hvis én fra din organisation allerede har oprettet en bruger, skal administratoren tilføje dig som ny bruger i Proceedy Timeline. Det gør du gennem Proceedy Management, som du finder i højre hjørne. Her kan du administrere brugere i organisationen ved at tilføje nye og fjerne adgang for andre. 

Ændre/Glemt adgangskode

Har du glemt din adgangskode, kan du anmode om en ny. Vælg “Glemt din adgangskode?” på login-siden og modtag en mail med et link til at oprette en ny.

Hvordan logger jeg ind i Proceedy Timeline?

Indtast din email og adgangskode og dernæst den tilsendte engangskode, du modtager på mail. Du kan få tilsendt en ny engangskode via email og SMS.

Mapper

Hvordan opretter jeg en mappe?

Du kan oprette en ny mappe på to måder:

  1. Du kan oprette en mappe fra forsiden ved at klikke på det gule “+”-ikon ud fra “Mapper”.

  2. Du kan oprette en mappe, når du opretter en ny tidslinje eller et nyt galleri. 
Hvordan deler jeg en mappe med andre?

Se video

Du kan dele en mappe på tre måder:

  1. Fra forsiden ved trykke på “delings”-ikonet ved siden af “+”-ikonet
  2. Fra forsiden ved at holde musen over et mappeikon og klikke på de tre prikker i højre hjørne af mappen
  3. Inde fra en mappe ved at klikke på “delings”-ikonet i højre hjørne.

Del mappen med personer via email. Indtast en email og klik “send invitation” for at dele mappen. De modtager en mail med et link til mappen og får fuld adgang til mappens materiale.

Hvordan overfører jeg ejerskab af mapper?

Se video

Du kan overføre ejerskab af mapper på to måder:

  1. Klik på “Del mappe”. Som ejer af en mappe kan du kontrollere, hvilken adgang øvrige brugere har. Under ‘brugere med adgang’ kan du overføre ejerskab
  2. Under “Min profil” kan du tilgå “Organisation”. Hvis du ønsker at forlade en organisation kan du ligeledes overføre ejerskab af dine mapper.

Gallerier

Hvordan opretter jeg et person- og organisationsgalleri?

Se video: Persongalleri

Se video: Organisationshalleri

Du kan oprette et galleri på to måder:

  1. Fra forsiden ved at klikke på det gule “+”-ikon. Galleriet skal placeres i en eksisterende eller ny mappe
  2. Fra en mappe ved at klikke på det gule “+”-ikon ud fra “Tidslinjer og gallerier”. 
Hvordan vedhæfter jeg filer til en person eller organisation?

For at vedhæfte filer til personer eller organisationer skal du klikke på “vedhæft”-ikonet, som er vist som en papirclips. Du kan vælge mellem eksisterende filer i den givne mappe eller du kan uploade en ny fil. 

Hvordan kan jeg ændre farve labels?

Se video

Du kan ændre i farve labels fra tidslinjer, person- og organisationsgallerier. Det gøres fra “tandhjuls”-ikonet i højre hjørne. Herfra kan du navngive farver og dermed tematisere efter eget behov. 

Tidslinjer

Hvordan opretter jeg en tidslinje?

Se video

Du kan oprette en tidslinje på to måder:

  1. Fra forsiden ved at klikke på det gule “+”-ikon. Tidslinjen skal placeres i en eksisterende eller en ny mappe
  2. Fra en mappe ved at klikke på det gule “+”-ikon ud fra “Tidslinjer og gallerier”. 
Hvordan kan jeg koble personer og organisationer til en tidslinje?

Der er to måder at koble en eller flere personer og organisationer til et punkt på en tidslinje:

  1. Fra et punkt ved at klikke på “+”-ikonet. Herfra kan du vælge mellem personer og organisationer

  2. Fra sidepanelet til højre ved at klikke på de tre prikker ud fra en specifik person. Herfra kan du vælge “Tilføj til punkt”.
Hvordan vælger jeg vertikal tidslinje?

Se video

Hvis du ønsker at vælge en vertikal tidslinje, kan det gøres ved at følge disse trin:

  1. Når du logger ind på din oprettede tidslinje, kan du finde visningsmulighederne øverst i venstre hjørne.
  2. Vælg “vertical” blandt de forskellige visningstyper.
  3. Nu vil din tidslinje blive vist i en vertikal visning, hvor begivenhederne præsenteres i en opadgående rækkefølge.

 

Du kan også vælge mellem de andre visningstyper, såsom den horisontale eller tabel visning, alt efter hvad der fungerer bedst for dig.

 

Ved at vælge en vertikal tidslinje kan du have en mere overskuelig og logisk fremstilling af de relevante begivenheder og deres tidspunkter.

 

Så følg disse enkle trin for at vælge den visning, der passer bedst til din sag.

Hvordan eksporterer jeg?

Se video

Du har tre eksport muligheder:

  1. Som PDF
  2. Som Excel
  3. Som Billede

 

Vælger du at eksporterer det som en PDF, får du yderligere muligheder for at tilpasse din eksport. Vores motto er, at det du ser, er det du eksporterer. 

 

Hvordan tilføjer jeg et organisationslogo til min tidslinje eksport?

Se video

  1. Efter at have logget ind på din Proceedy-konto, klik på profilikonet i øverste højre hjørne af skærmen.
  2. Vælg nu “Proceedy Management” i dropdown-menuen.
  3. Når du er kommet ind på Proceedy Management-siden, kan du til venstre vælge “Organization profile”.
  4. Til højre vil du nu se en sektion, der hedder “Organisation logo”. Klik på “Upload logo” for at tilføje et billede.
  5. Vælg det ønskede billede fra din computer og “Upload” dette.

 

Husk at klikke på “Gem” for at gemme ændringerne.

 

Billedet vil nu blive vist i organisationens logo-sektionen.

 

Nu vil dit organisationslogo blive vist på din tidslinje eksport, når du eksporterer en PDF.

Grupper

Hvordan opretter jeg en gruppe?

Se video

Sådan opretter du en gruppe:

Bemærk, at kun administratorer for en organisation kan oprette en gruppe. Denne funktion er ikke tilgængelig for almindelige brugere.

  1. Klik på profilikonet for at få adgang til Proceedy Management.
  2. Find funktionen “Grupper” og klik på den.
  3. Klik på knappen “Opret gruppe” for at starte oprettelsen af en ny gruppe.
  4. Indtast et navn til din gruppe og inviter medlemmer ved at indtaste deres e-mailadresser eller ved at vælge deres navne fra en liste over tilgængelige brugere.
  5. Når du har oprettet din gruppe, kan du nemt og hurtigt dele dokumenter, mapper og tidslinjer direkte med dine gruppe medlemmer.

Husk på, at grupper er en god måde at samarbejde med andre, der arbejder på et fælles projekt eller opgave. Ved at oprette en gruppe kan du nemt dele filer og holde alle informeret om sagen.

Brugerindstillinger

Hvordan kan jeg ændre mine brugerindstillinger?

Du kan ændre dine indstillinger til din bruger inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.

Herfra kan du ændre:

  • Dine personlige oplysninger
  • Kontaktinformationer.
  • Sikkerhedsoplysninger og indstillinger for sprog og tidszone.
Hvordan skifter jeg tidszone?

Tidszone kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Under “Sprog og tid” kan du vælge den ønskede tidszone. 

Hvordan skifter jeg sprog?

Sproget i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Under “Sprog og tid” kan du vælge det ønskede sprog i feltet.

Hvordan sletter jeg min bruger?

Se video

For at slette din bruger skal du følge tre steps:

  1. Gå til din brugerprofil og klik på “Slet min bruger”. Her bliver du bedt om at forlade alle dine organisationer, før du fortsætter med sletning af din bruger
  2. For at forlade dine organisationer skal du gå til “Organisation” og klik på “Forlad organisation”
  3. Overfør ejerskab over alle mapper. Dette er for at sikre, at at alle mapper er overført og ingen er uforløste og bliver tabt, blot fordi en bruger bliver slettet. 

Dokumenthåndtering

Hvilke værktøjer har jeg til rådighed i et dokument?

Se video

I et dokument har du mulighed for at benytte følgende:

  1. Tekstmarkeringer 
  2. Noter
  3. Tegneværktøj. 
Hvordan kobler jeg annoteringer til tidslinjer og gallerier?

Se video

Det kan gøres direkte fra dokumentet på følgende måde:

  1. Klik på en markering og vælg “link”-ikonet i menuen
  2. Angiv om det er en tidslinje, et person- eller organisationsgalleri, som du ønsker at koble din annotering til
  3. Dernæst kan du vælge mellem eksisterende tidslinjer og gallerier, eller du vælge at oprette nye
  4. Sidst skal du vælge et specifikt punkt, person eller organisation, som du ønsker at koble annoteringen til. Du kan også vælge at oprette et nyt punkt, person eller organisation.  

Din feedback har betydning!

Er du allerede godt i gang med løsningen? Vi sætter stor pris på din feedback, så vi kan forbedre oplevelsen af Proceedy Timeline.

GIV FEEDBACK