Proceedy Support

FAQ

Oprettelse af en bruger i Proceedy Timeline

For at oprette en bruger skal du indsende din email på hjemmesiden.
Herefter sender vi dig en email med et link til Proceedy Timeline og en aktiveringskode.
Når du klikker på linket bliver du ført ind i Proceedy Timeline, hvor du kan oprette din bruger.

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du oprette en ny ved at klikke “Glemt adgangskode? – få en ny her” på login-siden. Så vil du få tilsendt en email, med et link til at oprette en ny.

For at bevare optimal sikkerhed i vores systemer bruger vi OTP via email ved login.
OTP står for One-Time-Password. Når du logger ind med din email-adresse og din adgangskode, bliver du tilsendt en email med en kode, som kun kan bruges én gang. Ved at have den ekstra OTP-kode øger det sikkerheden gevaldigt – både fordi det kræver adgang til brugerens email, og fordi man skal bruge en ny kode hver gang, da koden har en tidsmæssig begrænsning, der gør at den efter kort tid vil være udløbet og ikke kan bruges igen.

Mapper og filer

Du kan oprette en ny mappe flere steder i Proceedy Timeline. Du kan gøre det via “opret”-menupunktet i navigationsbaren, ved at klikke på +’et ved siden af “Mapper”-overskriften eller ved at klikke på boksen med mappe-ikonet øverst på forsiden under “opret ny”. Det er også muligt at oprette en mappe ved at klikke på de tre prikker der kommer frem ved at holde musen over en hvilken som helst mappe.
Det er ikke muligt at oprette en mappe inde i en anden mappe. Denne funktion kommer i fremtidige opdateringer af Proceedy Timeline.

For at ændre navnet på en mappe kan du enten gå ind i mappen og klikke på de tre prikker i øverste højre hjørne af siden og vælge “Omdøb”, eller ved at holde musen over en mappe og klikke på de 3 prikker og vælge “Omdøb” i drop down menuen. Så vil der komme en dialogboks med mulighed for at indtaste et nyt navn.

Du kan uploade en hvilken som helst fil til Proceedy Timeline. Både word-dokumenter, PDF’er, PNG’er, videofiler osv. Alle filer skal placeres i en mappe. For at uploade en fil klikker du på den gule knap med et “+” ud for “Filer” inde i mappen. Så vil dit bibliotek på din computer komme frem, hvor du kan vælge de filer, som du ønsker at uploade.

Kun ejeren af en mappe (dvs. den der har oprettet mappen) kan dele den med andre og også trække delingen tilbage. Ejeren kan rette i mappens indhold. Alle brugere, som mappen er delt med vil få en “Se”-adgang, som gør, at de kan se tidslinjer, persongallerier og filer i mappen, men ikke hverken oprette, redigere eller uploade nyt indhold.
Man kan dele en mappe fra forsiden ved at holde musen hen over en mappe og klikke på de tre prikker der kommer frem, og derefter vælge “Del”. Man kan også dele inde fra den enkelte mappe, ved at klikke på de tre prikker der står øverst til højre, på linje med mappens navn, og vælger “Del”. I begge tilfælde vil der være en oversigt over de brugere, som har adgang til mappen, og mulighed for at dele med nye brugere via email. Indtast en persons email og klik “send invitation”, for at dele mappen med dem. De vil herefter modtage en email med et link til mappen.
På samme sted som du deler en mappe kan du se hvem der har adgang til mappen og hvem der er ejer.

For at slette en mappe kan du enten gå ind i mappen og klikke på de tre prikker i øverste højre hjørne af siden og vælge “Slet”, eller ved at holde musen over en mappe og klikke på de 3 prikker og vælge “Slet” i drop down menuen. Så vil der komme en dialogboks der spørger om du er helt sikker, hvor du kan vælge at downloade mappens indhold, og du vil blive bedt om at skrive “Jeg vil slette denne mappe”. Når du klikker på knappen “Slet permanent” vil mappen med alt indhold være slettet og kan ikke genskabes.

For at omdøbe en fil, hold musen over filen inde i mappen og klik på de tre prikker. Dette åbner en menu med “Omdøb” og “Slet”. Hvis du vælger “Omdøb” åbnes en dialogboks, hvor det er muligt at indtaste et nyt navn og gemme.

I mapper og på tidslinjer og persongallerier kan du klikke på en fil for at se en forhåndsvisning. Hvis filen er OCR-behandlet er det muligt at kopiere teksten og eksempelvis citere den på tidslinjer eller persongallerier.

Filer ligger i mapper under “Filer”, og det er her du kan slette dine filer. Det er altså ikke muligt at slette en fil ved blot at fjerne den fra en tidslinje eller et persongalleri.
Du sletter en fil ved at holde musen hen over den, og klikker på de tre prikker. Dette åbner en menu, hvor der er mulighed for at omdøbe eller at slette filen. Hvis du vælger “Slet”, vil der komme en dialogboks frem med spørgsmålet “Er du helt sikker?”. Her er der mulighed for at downloade filen før den slettes ved at klikke på knappen “Slet permanent”. Filen vil da blive fjernet fra alle tidslinjer og persongallerier hvor den er blevet brugt.

Persongalleri

Man kan oprette et persongalleri fra forsiden eller inde i en mappe. Hvis du opretter persongalleriet fra forsiden vil du blive bedt om at placere det i en mappe (du kan vælge en eksisterende mappe eller oprette en ny).
For at oprette et persongalleri inde i en mappe, klik på den gule “+”-knap ud for “Tidslinjer og persongallerier”. Der vil komme en dialogboks frem hvor du kan navngive det nye persongalleri, og derefter kan du gå ind og oprette personer i galleriet.

Du kan koble en fil til en person i et persongalleri. Det kan være en kontrakt, mailkorrespondence eller noget helt tredje. For at koble en fil til en person skal du klikke på “personen” og derefter klikke på det lille “+” ud for dokument-ikonet. Her kan du vælge at uploade en ny fil eller vælge en fil, som allerede ligger i mappen.

Et persongalleri kan omdøbes fra forsiden eller mappen ved at holde musen hen over persongalleriet, klikke på de tre prikker og vælge “Omdøb” i menuen. Du kan også omdøbe et persongalleri inde mens du arbejder med det, ved at klikke på persongalleriets navn oppe i venstre hjørne, hvilket vil gøre feltet redigerbart.

Når du har oprettet et persongalleri kan du tilføje personer til det. Dette gøres ved at klikke på “+”-knappen inde i galleriet. Når du opretter en ny person kan du give personen et navn, en titel, et telefonnummer, en email, en adresse, en organisation og en beskrivelse. Det er også muligt at koble relevante filer til personen eller at give personen en farve, som kan bidrage til dit eget arbejde og kategorisering af personer i en sag.

Hvis du sletter en person fra et persongalleri, vil personen også blive slettet fra eksempelvis tidslinjer, hvor der er blevet refereret til personen.
For at slette en person, klik på personen og vælg “Slet” nederst. Dette vil åbne en dialogboks, der viser hvor personen er blevet brugt på eksempelvis tidslinjer, og om du er helt sikker på at du vil slette personen. Klik “Slet permanent”, og personen vil blive slettet fra alle de steder, hvor personen er blevet brugt.

Hvis du sletter et persongalleri vil dit arbejde gå tabt. Det betyder også, at de personer som er oprettet i persongalleriet vil forsvinde fra tidslinjer, hvor personerne er knyttet til.


Du kan slette et persongalleri ved at holde musen hen over det og klikke på de tre prikker. Her kan du vælge “Slet”. Dette vil åbne en dialogboks, hvor du skal bekræfte at du vil slette persongalleriet. Når du har klikket “Slet permanent” vil persongalleriet og de oprettede personer blive slettet alle steder hvor det er brugt.

Tidslinjer

Man kan oprette en tidslinje fra forsiden eller inde i en mappe. Når du opretter en tidslinje kan du vælge mellem en liggende, en stående og en tabel-visning af en tidslinje. Du opretter en tidslinje fra forsiden ved at klikke på eksempelvis “Liggende” under “Opret ny” enten i navigationsbaren eller øverst på forsiden. Hvis du opretter tidslinjen fra forsiden vil du blive bedt om at placere det i en mappe (du kan vælge en eksisterende mappe eller oprette en ny).


For at oprette en tidslinje inde i en mappe, klik på den gule “+”-knap ud for “Tidslinjer og persongallerier”. Der vil komme en dialogboks frem, hvor du kan navngive den nye tidslinje og vælge hvilken type (liggende, stående eller tabel), og derefter kan du gå ind og oprette punkter på tidslinjen.

Når en tidslinje endnu ikke har nogen punkter, fremstår den som en tom linje med et enkelt “+” i midten. Klik på “+” for at oprette et nyt punkt. Ud fra punktet er der nu en boks, hvor dato, tidspunkt, overskrift og beskrivelse kan udfyldes. Der kan også kobles personer og filer til punktet. Startdato og overskrift er obligatoriske for oprettelse af punktet.
Punkter på tidslinjen arrangerer sig automatisk efter den angivne dato og det angivne tidspunkt. Så hvis et punkt oprettes, som tidsmæssigt ligger før andre punkter på tidslinjen, vil det flytte sig foran disse punkter når du klikker “Gem”.

Der er to måder at koble en eller flere personer til et punkt på en tidslinje.
Den ene er på selve punktet når du opretter eller redigerer det. Klik på “+”’et ud fra person-ikonet, og vælg enten en person fra listen eller vælg “Opret ny person”. Hvis du opretter en ny person vil du blive bedt om at give personen et navn. Denne person vil da fremgå af dit persongalleri og kan også knyttes til andre punkter på tidslinjen.
Den anden måde er ude fra bjælken til højre på skærmen. Her kan du se en liste over persongallerierne i den aktuelle mappe og alle de personer, som er oprettet heri. Hold musen hen over en person og klik på “Tilføj punkt”. Herefter vil et nyt punkt opstå på tidslinjen med denne person allerede koblet på. Udfyld da blot de resterende informationer, som du ønsker på punktet.

Punkter på en tidslinje kan understøttes ved at lave en reference til en fil. For at koble en fil til et punkt skal du klikke på punktet og derefter klikke på det lille “+” ud for dokument-ikonet. Her kan du vælge at uploade en ny fil eller vælge en fil, som allerede ligger i mappen.

Hvis du sletter en tidslinje vil dit arbejde gå tabt. Det vil sige at selve tidslinjen og det arbejde, der er lagt i den vil være væk, men du vil til enhver tid stadig kunne oprette en ny tidslinje, hvor du kan knytte filer og personer fra mappen.
Du kan slette en tidslinje ved at holde musen hen over den på forsiden eller i mappen og klikke på de tre prikker. Her kan du vælge “Slet”. Dette vil åbne en dialogboks, hvor du skal bekræfte at du vil slette tidslinjen. Når du har klikket “Slet permanent” vil tidslinjen blive fjernet fra mappen.
Du kan også slette en tidslinje når du er inde på den, ved at klikke på “Slet” i øverste venstre hjørne, ved siden af tidslinjens navn.

Brugerprofil

Indstillinger til din bruger i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Herfra kan du ændre:

  • Dine personlige oplysninger.
  • Kontaktinformationer.
  • Sikkerhedsoplysninger og indstillinger for sprog og tidszone.


Klik på blyanten til højre ud for den sektion, du vil ændre, og indtast eller vælg de nye oplysninger. Ændringerne vil være gemt som standard næste gang du logger ind.

Tidszone i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Under “Sprog”, klik på blyanten til højre og vælg derefter den ønskede tidszone fra en rullemenu. Klik “Gem”. Herefter vil løsningen være indstillet efter den valgte tidszone, og du vil kunne se den nye tid i Proceedy Timeline. Dette vil være gemt som standard næste gang du logger ind.

Sproget i Proceedy Timeline kan ændres inde på din brugerprofil, som du finder i øverste højre hjørne under bruger-ikonet.
Under “Sprog”, klik på blyanten til højre og klik derefter på det ønskede sprog i feltet. Klik “Gem”. Herefter vil løsningen være indstillet til det valgte sprog. Dette vil være gemt som standard næste gang du logger ind.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Så kan du kontakte os på mail eller telefon.

Er du allerede godt i gang med løsningen, så sætter vi stor pris på din feedback, så vi kan forbedre oplevelsen af Proceedy Timeline.

Nysgerrig på fremtidens digitale advokatbranche?

Kontakt os og hør mere

Find os her

Sociale medier